17.11.2024 09:00 Komentáre

Diskusia: Kvôli takémuto Slovensku sme štrngali kľúčmi? (komentár šéfredaktora)

Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
63 príspevkov
Agilulf de Befelème et Pas-sur-Vaiselle
Agilulf de Befelème et Pas-sur-Vaiselle
18.11.2024 08:16 ||
+3-0
pan Bardy, na kazdom fore sa vzdy najde zopar trollov. Koniec-koncov, aj Sumracna je zamestnavatel,. ktoremu treba vykazovat nejaku odvedenu aktivitu...
Je potrebne nedas sa znechutit a pokracovat.
Ja budem aktuality (vratane 'navyse') citat aj nadalej.
martin.kusnir
martin.kusnir
17.11.2024 20:54 ||
+6-0
Kryl Vám to povedal jasne.... nuž je hanbou že pred 20 rokmi a ono to je tu stále.....
martin.kusnir
martin.kusnir
17.11.2024 20:52 ||
+6-0
V studené paráďě kožených křesel, sešli se k poradě..... viac nemám čo
ander_noid
ander_noid
17.11.2024 15:56 ||
+6-1
NOVEMBER 89 som prežil ako takmer 30r dosť intenzívne, skúsim to sem dať, na TEJTO platforme by to mohlo niekoho zaujímať. Sú weby, kde by ma asi ukameňovali..:-).
OK ak miesto nepostačí, budem pokračovať ako reakcionár:-) sám na seba...
Košice nedeľa 19.11.1989. Volal mi kamarát Dušan Gbúr odjakživa antikomunista, podobne ako ja.Ja až od cca 17r, keď som si už naplno uvedomil, v čom žijem.Že v Prahe v piatok zmlátili krvavo študentov na Národní a že divadlá ŠTRAJKUJÚ A NEHRAJÚ.V médiách ešte samozrejme nič...Keď som sa spamätal zo šoku, obvolal som kamošov, čo mi nosili INFOCH/Informace O Charte/ samozrejme samizdat, tí už nejaké info z Prahy mali, tiež nie ale veľa.
Nasl. dni sa to už pohlo, cca 21. bola v TV debata Kňažko, Gál a Budaj + nejakí starí páprdovia komunisti o slobode.Jeden červený to skúšal s tým, že "veď máme slobodu, teraz tu voľne diskutujeme".A VTEDY SI MA KŇAŽKO TOTÁLNE ZÍSKAL:"Robíte si srandu?Veď za toto, o čom tu hovoríme, BOLA BASA!" Komouš nevedel, kam sa schovať.Dnes by to nič neznamenalo ale VTEDY to bolo doslova o hubu, Kňažka mohli nechať aj ZMIZNÚŤ, to bolo všetko stále na veľmi tenkom ľade.Inak Kňažko ako PRVÝ na prerušenom predstavení v divadle v Prahe keď prečítal memorandum čo tam doniesol herec Kratina z ND ešte dodal že NAVRHUJE ZRUŠIŤ VEDÚCU ÚLOHU KSČ!V svojej skvelej knihe Nosím v sebe mnohé jazvy /podpísal mi ju v Astorke v marci tr/ píše, že po tomto diváci ostali pár minút absolútne ticho až sa obával, či to neprehnal.A potom že obrovský JASOT.
OK cez týždeń po onom masakri som volal každý deň do Prahy v TV boli ešte nanič informácie, a kamoľš mi hovoril aby som prišiel, že na Václaváku je každý večer asi 30-50 tisíc ľudí.V Prahe som býval 82-85, kamarátstva ešte trvali, a tak som v piatok 24.11.89 sadol večer na rýchlik Hornád /84Kčs s lehátkom/ a ráno okolo 7.00 som vystúpil na POhlavním nádraží ako som ho v Prahe volal.Hneď na stanici ma šokovali plagáty na bielom baliacom papieri písané fixkou a leitmotív bol ŠTĚPÁN ZUSTAL!Miroslav Štepán bol boľševik č. 1 v rámci mesta, mali ho odvolať, ale soudruzi ešte nechápali naplno, ČO sa deje.Ľudia boli FAKT nasratí...Cestou pešo k Václaváku /kam inam/ som neveriacky zízal do výkladov, v každom obchode výklade boli informácie a celú tú cestu k námestiu mi v hlave svietilo :SLOBODA!Na rohu oproti soche bol Dom Potravín, neskôr a asi dodnes Mekáč.A pred domom bol obrovský satelit cca 2.5 m priemer s nápisom CNN. Vyvalil som oči, väčšie prekvápko by bol už iba živý Marťan...Pri soche ku mne hneď pristúpila študentka a priplana vetrovku /bola riadna zima/ trikolóru-mám ju dodnes.No..Ubytoval som sa u kamošky cca 200m od Karlovho mosta rovno oproti budove ÚV KSČ.A hneď do mesta.Mal som požičaný foťák PRAKTICA z NDR asi najlepší. ktorý si plebs mohol zohnať.Fotil som hlavne plagáty vo výkladoch boli to úplne prvé protikomunistické letáky, ktoré som videl naživo.Samizdatu som mal prísun slušný, nešíril som ďalej, bol som vykakaný nielen z ŠTB ale aj radových policajtov, nehanbím sa za to. Poobede som bol na Letnej, kde bolo takmer MILIÓN ľudí stál som asi 50 m napravo od tribúny a zažil Kubišovú, Mišíka, Havel bol ešte v base ale už sa prepusteniue pripravovalo, na hranici už vtedy čakal Karel Kryl kým, a nie ČI ho pustia.Po zhromaždení, aké nemalo asi v histórii našich národov obdobu sa na výzvu ľudia zreťazili a v obrovskom parku tak šli do mesta.Ja som vydržal asi 5 minút bol som riadne premrznutý.Večer boli v divadlách diskuzie miesto predstavení, vstup voľný, bol som v ABC, moderoval Miroslav Moravec,jeden z najlepších dabing hlasov na svete/komisár moulin napr./, bol tam mimo iné bývalý minister hospodárstva z r 1968.Všetko som to nahrával, kazetu mám dodnes, mal so príšerne drahý dvojwalkman SONY/stál ma u veksláka 5500Kčs-2 mesačné platy/ .Trochu mi aj lepilo, že ak ma vymáknu, dostanem na hubu že som ŠTB-to nie je vtip.
Po ABC som práve vymákol herca Kratinu ako rečnil pri soche a potom sme čakali na limuzíny "Vlády národního porozumění"-názov si možno dobre nepamätám, bol tam Komárek, Čalfa....No a tie limuzíny sa o chvíľu objavili a prešli popred Muzeum na Vinohrady.
V nedeľu sa zhromaždenie s takou istou návštevnosťou na Letnej zopakovalo.Už som tam nebol, kmital som po študentských centrách, kamoš mi dal tie NAJ, kde mi ochotne dali letáky s tým, že ich nesiem k do Košíc.V jednej centrále som nechal 90 Kčs môj denný čistý plat.No a bol som aj v NTS, /Nezávislé Tiskové Středisko/, ktoré mi vrelo doporučil kamoš s tým, že sú najlepší a vedie to tam skvelý chlapík IVAN LAMPER:Bolo to TUŠÍM v budove neďaleko POhlavího nádraží, rovno oproti zastávke električiek smer Žižkov, v tej budove som bol, ale nepamätám, či to bolo NTS.Ale v NTS pamätám chlapíka, ktorý mi dal ochotne materiály do Košíc s poznámkou, že dúfa, že to nechcem ako suvenír čo som samozrejme razantne poprel.
Pokračovanie v reakcii na seba..
ander_noid
ander_noid
17.11.2024 16:28 ||
+4-1
Keď v r 1990 niekedy na jar začal vychádzať legendárny RESPEKT, v tiráži bolo: Vydáva Nezávislé tiskové středisko, šéfredaktor Ivan Lamper. Za nejaký čas bola v TV nejaká beseda, bol tam i Respekt, a tam som videl, že som sa vtedy rozprával s budúcim šéfredaktorom...Respekt som kupoval od 1. čísla cca od jari 90 až po cca apríl 93 a po rokoch som ho ja trúba vyhodil, mal som všetky čísla, mám len 1. číslo 1993 kde si Česi dali na obálku REPUBLIKO, DOBRÝ DEN!
Ja som neoslavoval vôbec, vzali mi 2/3 mojej vlasti a NIKTO SA MA NEOPÝTAL. No a ČO sa tu potom na úžasnom samostatnom SK dialo a DEJE je škoda písať...
27.11.89 som ráno prišiel do KE a rovno do práce.Tam sa ešte schôdzovalo, mali sme vysloviť nedôveru KSČ a navrhnúť zrušenie jej vedúcej úlohy, čo bolo už JASNE navrhnuté v Prahe na Letnej cez víkend.Komunisti samozrejme ešte mali reči o mládeži, ktorá nič nedokázala ale to už nebolo nič.Takmer všetci sme boli ZA návrh.
No a potom okolo 11 hod bolo to legendárne štrnganie kľúčami.
Tu by som chcel prezentovať môj názor, ktorý mám od oného dňa.
MYSLÍM, ŽE O PÁDE KOMUNIZMU U NÁS SA ROZHODLO V PRAHE NA LETENSKEJ PLÁNI 25-26.11.1989 A TO ŠTRNGANIE KĽÚČMI BOLO UŽ LEN POTVRDENIE TOHO, AKO NEJAKÁ PEČIATKA A PODPIS NA UŽ HOTOVEJ ZMLUVE, bez toho by zmluva neplatila, ale opakujem, dokopy ju dali v Prahe v uvedený víkend.Samozrejme obrovská úloha a pomoc OF a na Slovensku VPN je neoddiskutovateľná.
Materiály z Prahy sa teda ukázali ako nepotrebné, tak som ich vyše 20 rokov odkladal, ako poklad s nejakými oficiálne vydanými brožúrami ešte v decembti 89. Nanešťastie som to potom dal do kufra do pivnice vzhľadom na malý byt, a jedného dňa nám pivnicu kvalitne vytopilo a všetko sa premočilo.Vyhodil som to, ale mohol som to vysušiť teraz ľutujem.
Spomínam si na úsmevnú správičku z jednej narýchlo vydanej brožúrky, že Jiří Dientsbier v KOTOLNI oznámil, že už nepríde do práce, lebo bude menovaný MINISTROM ZAHRANIČNÝCH VECÍ.Roky som neraz z úst pomätencov, adorujúcich socík počul, že z kotolníkov urobili politikov.NIE, NEmilí boľševici, komunisti z rozumných a inteligentných ľudí urobili kotolníkov...INTELEKT je to posledné čo DIKTÁTOR V AKOMKOĽVEK REŽIME A DOBE potrebuje.
Úplne na záver.Vtedy v Novembri sa urobila katastrofálna chyba.Uverili sme, že keď podáme komunistom ruku a nebudeme sa mstiť, a dokonca im umožníme zúčasniť sa na správe vecí verejných, všetci tu už budeme usmiati a DOBRÍ.
Predátori sa rýchlo spamätali a veľmi rýchlo a dôrazne nám ukázali, A UKAZUJÚ, s kým máme tú česť.V súvislosti ma často napadá názov jedného, tuším slovenského filmu, nevidel som ho. CENA ZA NEŽNOSŤ.
ander_noid
ander_noid
17.11.2024 16:41 ||
+4-1
Posledné: Vyfotil som vtedy 2 filmy 72 obrázkov, dal ich vyvolať hned po príchode v KE vo Fotoslužbe na Zvonárskej, a potom šok.Oba filmy čierne, len asi 2 obrázky sotva použiteľné.Veľmi som podozrieval "ženičky" v LABE , že si "zabojovali" proti revolúcii a nejako to osvetlili, ale asi je to blbosť.Bola celý víkend naozaj zima, fotil som iba vonku, tak asi preto...Klasika, Fomapan? ČB 31 DIN.
Fakt ale je, že nikdy predtým a ani potom sa mi toto nestalo, fotím aktívne od 10 rokov keď ma otec učil na svojom Flexarete /mám ho stále/.
Pán Bárdy, díky za príjemnú zľavu na predplatnom, hneď som využil-NECH SA IBA DARÍ, myslím všetkým, ktorí si EŠTE uvedomujú, ČO nám tu vládne a ČO sa tu deje, i keď je to niekedy už naozaj nad chápanie...
ander_noid
ander_noid
17.11.2024 16:42 ||
+5-0
21 DIN :-)
zal
zal
18.11.2024 06:20 ||
+1-0
Normálne z toho prispevku cítiť euforiu revolučný dní.
Dnes je skôr cítiť sklamanie.
zal
zal
18.11.2024 06:22 ||
+0-0
ČB si mohol doma sám. Určite to mohli osvetliť. Zima s tym nemala nič spoločné. Som fotograf.
Albert1
Albert1
17.11.2024 15:30 ||
+0-20
Európska únia je chorá,potrebuje reformu !
Tá sa nedá dosiahnuť s progresívcami-oni majú v rukách eutanazačnú injekciu!
Eú zanikne-Macron to ráta v mesiacoch!
Eú vďaka sankciám predbehli všetky silné ekonomiky... USA,Čína,India,Brazília...,aj Rusko,vážení !
Priatelia,nedajte na slová Bárdyho,Tódovej,Šimečkovcov-oni sú dobré platení vymývači mozgov-používajte vlastnú hlavu,vzdelávajte sa !
Ako má Eú súťažiť s ostatnými,keď vstupy má 4x...,slovom štyrikrát drahšie,ako štáty vyššie spomenuté???!
Máme sa horšie len vďaka hlúposti neokomunistických progresívcov v Eú!
Dúfam že zvíťazí aj v nasledujúcich voľbách sociálna demokracia !
Anna891
Anna891
17.11.2024 15:35 ||
+15-2
A to nás prečo strašíte? Pre Boha živého, vy naozaj nevidíte, čo sa tu deje? A čo trepete o Únii? Bez nej sa u nás nepostaví ani záchod. Problém je v tom, že tá Únia tiež nie je blbá a peniaze na prehajdákavanie tejto vláde nedáva. A tá im dáva dosť dôvodov. Aby to nebolo tak, že nás chcú dostať z únie a skončiť. Však po nich a po skončení SR v únii by bola potopa horšia ako za Noeho. Verím, že v nových voľbách vyhrajú progresívci na celej čiare. A konečne zas bude pokoj. Lebo naprávať bude naozaj čo.
Andrej27
Andrej27
17.11.2024 16:43 ||
+12-0
Albert ty zapredaná špinavá komunistická krysa, teba tak raz stretnúť naživo 😤
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 16:59 ||
+7-0
Na Alberta netreba reagovať, je to len hlúpy troll a najväčší trest pre neho je ignorácia.
Albert1
Albert1
17.11.2024 16:59 ||
+1-11
Pani Anna !
Ja Vás nestraším,to predpovedal Francúzsky prezident !
Viete vyčísliť tú sumu neposkytnutých financií ?
Kráľovná je nahá ..,ale progresívci si ju vychvaľujú,hovoria jej aká je krásna v tých šatách...
Albert1
Albert1
17.11.2024 17:04 ||
+1-9
Andrejko...
Aj si si zahajloval pri tomto tvojom hlúpom príspevku ?
Na vyslovenie nesúhlasu so mnou nemáš normálne myšlienky ??
Ako si to predstavuješ to stretnutie ...?
Konečné riešenie ...?
S Ficom vám to nevyšlo,chúďatko
Albert1
Albert1
17.11.2024 17:05 ||
+0-8
ronaldinno...
Najväčší trest pre mňa je ,keď sa ty ozveš...
Nereaguj na mňa😆!
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 17:13 ||
+4-0
Albert1 ... v tomto prípade urobím výnimku a odpoviem ti, ak si si nevšimol v mojom predchádzajúcom komentári som nereagoval priamo na teba, ale na spoludiskutujúcich. ;)

Albert1
Albert1
17.11.2024 17:40 ||
+0-5
Ako sa máš,Ronald ?
Miki78sk
Miki78sk
17.11.2024 12:50 ||
+14-0
Ďakujeme Aktuality za vašu prácu. :)
pipos
pipos
17.11.2024 12:38 ||
+4-16
Pán Bárdy môžete mi povedať, alebo aspoň uviesť nejaký časový úsek medzi tzv. Nežnou revolúciou a súčasnosťou, kedy ste boli hrdý na našu vládu, našich politikov ? Vo všetkých vašich komentárov a článkoch dosť rezolútne odsudzujete minulý režim a prakticky tým aj pôsobíte na mladú generáciu a vnucujete im váš názor. Spomínate aké svinstvá sa stávali za boľševika, že tu nebola sloboda, nedalo sa vycestovať, neboli dobré a kvalitné potraviny a v potrebnom množstve a tak ďalej. Dalo by sa ešte uviesť viac vecí. Samozrejme odsudzujem akúkoľvek formu utláčania , či šikanovania všetkého živého. Sloboda žitia, sloboda názoru , sloboda rozhodovania by mala byť základom pre každý demokratický systém, pre každého človeka. Nemôžem ale nepovedať tú druhú stranu boľševika, ktorú Vy nikdy nespomínate. Ten zlý boľševik postavil nemocnice, paneláky, cesty, fabriky a podobne, za boľševika bolo bezplatné školstvo a zdravotníctvo a napríklad ani cigáni si nedovoľovali ako teraz a nepoberali všetky možné sociálne dávky a museli pracovať.
Keď sa teraz obrátim na ten demokratický systém u nás opýtam sa Vás čo urobili tieto vlády za vyše 30 rokov fungovania Slovenskej republiky. Jednoznačne je to vstup do EÚ a NATO. Čo ale ďalej ? Komunisti za 40 rokov neurobili taký štátny dlh ako každá doterajšia vláda za 4 roky. Školstvo a zdravotníctvo je vysoko spoplatnené, ale ich úroveň je veľmi vzdialená školstvu a zdravotníctvu vo svete. Len pomaličky sa hýbe od úrovni z čias revolúcie. Koľko postavili tieto vlády panelákov či fabrík ? Teda aby som im nekrivdil priniesli tu zahraničných investorov ako napr. WV , ktorí síce zamestnávajú ľudí, ale aj využívajú daňové bonusy, za čo si politici naplnili svoje vrecká, aspoň si to myslím. Zamestnávajú ľudí u nás, pretože v Nemecku by Nemec za tie peniaze do práce nešiel. Taká sme rovnocenná EÚ. Nič, skôr naopak sa zlikvidovalo stovky malých fabrík a ľudia prišli o prácu. Vlády neboli schopné za vyše 30 rokov vystavať na malom Slovensku diaľnicu Z BA do KE. Všetky prosperujúce štátne podniky sa v určitej miere rozpredali, len aby vlády mali z čoho rozkrádať. Dnes máme plné obchody zahraničných tovarov, naši výrobcovia sa im cenami nemôžu rovnať a preto aj často krachujú. Potraviny , zelenina a ovocie každého druhu, ktoré sa vo veľkom vyhadzuje do odpadu. Samozrejme, že zahraničné potraviny k nám chodia v slabej kvalite, ktorú Západ nechce. Dôchodky smiešne, platy mizerné v porovnaní so Západom sme na poslednom mieste. Asi nemá ani zmysel to ďalej rozoberať, kto si vlastne vďaka revolúcií polepšil? Určite tí, ktorí utekajú pracovať a žiť preč z tejto krajiny. Lekári si vydupali slušné platy. Policajti, armáda či hasiči si žijú slušne a poberajú aj patričné bonusy. Nezabudnime na IT sektor, či banky, aj tam si žijú ( nie všetci) na vysokej nohe. Ale najviac sú spokojní zamestnanci rôznych štátnych organizácií, vedúci pracovníci a hlavne politici. Za to všetko čo pre Slovensko neurobili si žijú ako prasce v žite. Vytvorili si legislatívu, ktorú každá ďalšia vláda iba zlepšuje vo svoj prospech. Prakticky po zvolení sú neodvolateľní a môžu beztrestne rozkrádať a korumpovať. Rozkradli ťažké miliardy a iba sa nám smejú aký je tento slovenský národ sprostý. A čo vidíme na uliciach ? Mladých neurvalcov nadávajúcich na všetko, na komančov aj keď nevedia o tom zhola nič, na slniečkárov , medi ľuďmi sa stratila úcta, slušnosť , pokora. Ale v uliciach a medi ľuďmi rastie nenávisť, zloba, agresivita a mamon. Túžba po moci a bohatstve je tu prvoradá, to sa učia naše deti. Vďaka našim vládam a tej zlej demokracii u nás, ktorú by sme ani nemali volať demokraciou, ale Diktatúrou.
mustt
mustt
17.11.2024 12:58 ||
+20-1
Na Slovensku boli deti zvyknuté od narodenia počúvať rozprávky, uverili im a niektorým to zostalo aj do dospelosti (alebo dokonca do staroby). V prvom rade, boľševik nepostavil nemocnice, paneláky, cesty, fabriky a podobne, pretože medzi tými projektantmi, stavbármi, bolo komunistov minimum, za boľševika nebolo bezplatné školstvo a zdravotníctvo, pretože v daniach vám zobrali toľko, aby bolo z čoho financovať tieto služby. Ak to nestačilo, tak donútili prispievať výrobné podniky (čím sa im zvyšovali náklady a ich produkcia sa stávala nekonkurencieschopnou). O tom ako všetci museli pracovať je zbytočné písať, pretože keby tak pracovali na západe, tak skrachuje skôr ako komunizmus. Prestaňte veriť bludom a priznajte si, že aj vy sa máte omnoho lepšie (až na vek a zdravie) ako za vlády komunistov.
untaxable
untaxable
17.11.2024 13:02 ||
+6-0
Ameň.
pipos
pipos
17.11.2024 13:15 ||
+4-4
mustt
Ani slovom si nespomenul čo urobili pozitívneho pre tento národ naše vlády. Teraz máme nízke dane ? Vysoké až až, tak prečo nie je zdarma zdravotníctvo a školstvo. Koľko sa rozkradlo vtedy a koľko sa rozkráda teraz? Tak hoď nejaké tie tvoje rozprávky aj na moje argumenty o našich demokratických vládach, čo tu všetko neurobili. Alebo si myslíš, že okrem spomínaných skupín, tak 70% Slovákov skáče od radosti ? Asi žiješ na inom Slovensku , keď nevidíš tu biedu, chudákov dôchodcov, mladé rodiny bez podpory, plné čakárne u doktorov , niekoľkomesačné čakacie doby a podobne. Kde žiješ ? Nevidíš ani cigánov ako zdierajú štátnu kasu a nič nerobia ? Nerozprávaj o vysokých daniach za komunistov , že kvôli tomu bolo zdarma školstvo a zdravotníctvo. Kvôli tomu sa postavili bytovky a mladý ľudia dostávali byty? Keby tie bytovky, cesty či fabriky sa nepostavili za komunistov tak by tu nebolo nič. Tak daj niečo pozitívne čo urobili títo demokrati ! Ale nie to , že zbohatlo pár jedincov politikov a ich známy.
Martin45
Martin45
17.11.2024 13:19 ||
+13-1
Pipos dovolim si pripomenut ze ten genialny "bolsevik", ktory tu vsetko postavil a ktory nas bez vahania strielal po priblizeni sa k ostnatym drotom, skrachoval EKONOMICKY ! A pokial ide o zivotnu uroven a uroven demokracie skus sa pozriet do Ciech. Maju o 400eur vyssiu priemernu mzdu a o 200eur vyssie dochodky, o dva levely lepsie zdravotnictvo, skolstvo atd ... Ako je to mozne ked nasa startovacia ciara bola rovnaka ? Dovod je jednoduchy, nemaju Fica s jeho SMERom !
jana1
jana1
17.11.2024 13:26 ||
+8-1
pipos, dnes dostávame finančnú pomoc od EU, ten zlý bolševik dostával finančnú pomoc v rámci RVHP. Bolševik postavil? Bolševik rozkrádal vtedy a rozkráda ešte aj dnes. Stavali a budovali socializmus zväčša radový občania bez členskej knižky KSS za nízku mzdu a preto dnes majú tie smiešne dôchodky. Ak by tu boli platy ako na západe, tak aj tie terajšie dôchodky boli ako na západe.
Mal si sa dobre učiť a dnes by si bol možno lekárom , IT pracovníkom, dobrým ekonómom v banke a mohol si tie vysoké platy brať aj ty.
Kto nám vládne? KSS, viac krát premenovaná, lebo tá s pôvodným pomenovaním zostáva na chvoste strán asi s 0,5 %.
Vládne RF, ktorý bol nomenklatúrny káder na ÚV KSS s predpokladom vysokej funkcie. Ten, čo si 17.november ani nevšimol.
jana1
jana1
17.11.2024 13:40 ||
+6-0
pipos ty si presvedčený o tom, že ak by tu po 1948 bola iná vláda , tak by sa na tu nič nestavalo? Porovnaj si len rozdelené Nemecko na západné a východné.
pipos
pipos
17.11.2024 13:49 ||
+3-1
Ahoj Martin 45
myslím si , že Češi ( mám tam deti ) tiež vôbec nie sú spokojný s životnou úrovňou u nich, ani so školstvom ani so zdravotníctvom. Strieľanie odsudzujem tiež, veď som to aj nepriamo napísal. Ale Martin tu nejde o Fica, ale o každého od Mečiara, cez Dzurindu až po Fica. Ja sa Ťa opýtam nie to, že sme mali rovnakú štartovaciu čiaru, ale kde sa nachádzame v porovnaní spred vyše 30 rokov, ako sme si polepšili ? A ako si za to isté obdobie polepšili západné vyspelé demokratické štáty ? Prečo u nich vzrástla životná úroveň neúmerne ako u nás ? Ja neodsudzujem demokratické zriadenie, súhlasím s ním, ale nechcem demokraciu aká je u nás, kde sa všetko rozkradlo a kde si politici urobili vďaka zákonom a legislatíve úrodnú pôdu pre rozkrádania a korupciu. Veď žiadna zodpovednosť, žiadne sankcie, to sa im vládne. Boli sme svedkami ako v západnej Európe, ale aj inde pri najmenšom náznaku korupcie, či nejakého trestného činu či priestupku okamžite vyvodí dotyčný zodpovednosť a odstúpi. U nás si robia čo chcú a sú neodvolateľní !!!!! Klamú, neplnia predvolebné sľuby, neplnia vládny program, kradnú, korupcia na každom úrade a to všetko beztrestne. To ma serie Martin, že za tie rozkradnuté miliardy, za tie predané podniky ktoré tak vynášali, sme sa mohli mať všetci lepšie, nie iba tí sviniari.
untaxable
untaxable
17.11.2024 14:01 ||
+8-0
@ pipos
Je to znáška hoaxov ako sprkavených vajec od chorej sliepky. “Komunisti vybudovali”. Veď to bol jeden obrovský ostnatým drôtom obohnaný koncentrák, ktorý fungoval na princípe malého dvora a dlhého biča.
Poviem ti ako to bolo na stavbe mládeže, trati mládeže, priehrade mládeže. Vychcanci sa tam ponevierali, bili partu a liezli do zadkov nomenklatúrnym komunistickým kádrom. Nechali sa vyfotiť s čakanmi a potom obsadzovali vedúce miesta vo fabrikách. Ostatní spomínali na pracovné úspechy pri strojoch.
V našej dedine začiatkom päťdesiatych rokov stavali fabriku. Ešte som nebol na svete. Ale potom som videl, kto robil a kto sa ponevieral. Prví kopali a betónovali a tí druhí mali potom vo fabrike dobré fleky, v dedine veľké domy a deti v školách.
maly kreator
maly kreator
17.11.2024 14:36 ||
+5-0
v každom prípade, keby sme to pomeriavali fenoménom Marshallovho plánu, je to jedna katastrófa, kde sme sa dostali za ostatných 30, špeciálne 20 rokov,
lebo všetky dotácie a eu fondy, ktoré sme od EU dostali k dispozícii, bol vlastne jeden mega rozvojový Marshallov plán,
ale celý tento premrhaný, zaostalý bordel, kedy sme sa prepadli na chvost EU a EUZ krajín padá na hlavy tej istej pažravej skorumpovanej bandy, ktorá sa tu recykluje už zo 4. krát,
samozrejme za výdatnej kolaborácii jej prisluhovačov, špeciálne, notoricky pováľavých SaS.raniek a samozrejme, ďalších prískočných, kúpnych marginálov☝️🤮...
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 14:55 ||
+3-0
pipos ... ľahko sa komunistom budovalo z nakradnutého/znárodneného majetku. Aj na tom zhnitom Západe kde zúril hnusný kapitalizmus sa stavalo a aj životnú úroveň majú vyššiu a to vďaka tomu , že tam neboli boľševici .
Anna891
Anna891
17.11.2024 15:45 ||
+8-0
Žiaľ, v blahom socializme som žila tiež. Aké nemocnice? Tie, čo nám chátrajú? Aké paneláky? Tie, kedy sme prerábali byt, lebo všade podúvali záclony, zo striech tieklo do bytov? Že vzdelanie dostávali väčšinou protekčné detičky komunistickej garnitúry a tak to aj vypadalo? Skúšky sa robili za klobásky a rozumu nikde a to vo väčšine prípadov. Na poslednom mieste samozrejme že sme za Západom. Ale prečo? Veď sa tu nahrnuli miliardy z únie. Práve na to školstvo, zdravotníctvo, vojsko, prírodu. Ale kde sa podeli za celé roky vlády Smeru? Ja tu vidím polorozpadnutú republiku, nízku vzdelanosť, žiadne diaľnice, cesty, mosty , bytovú nevyriešenú otázku a kopu rečí. A všetky tie roky vlády Smeru, kde sa nič nerobilo, sú každý boží deň o jednom: Lebo Matovič, lebo Heger a už do toho ťahajú aj Odora, ktorého sami zablokovali v parlamente, takže za tých 5 mesiacov mohol urobiť viete čo?! No nič. Ale v jednom máte pravdu. Stratila sa tu úcta, pokora, slušnosť a rastie zloba, agresivita a mamon. Ale máme na to podmienky. Veď sa pozrite na neustále útoky vlády na opozíciu, novinárov, neziskovky ...... Koľko sa už nahuckali na svojich zhromaždeniach ľudí proti napr. progresívcom alebo novinárom? A každá ich tlačová beseda, každý internetový príhovor každého jedného smeráka je len o urážaní a nadávkach. Tam sa od nich učia ľudia byť agresívni.
pipos
pipos
17.11.2024 15:48 ||
+0-3
Presne ako som predpokladal. Ja som ten naivný, ja som ten blbec. Čítali ste to ( kto mi odpovedal) vôbec? Vám vadili komunisti , že rozkrádali ( ale potom aj postavili) , ale že všetky vlády po revolúcií iba rozkrádali , že nie také drobné ako komunisti , ale ťažké miliardy Vám tu rozkradli pred očami to je v poriadku ( však ronald). Untaxable teraz to je iné ? Vtedy bol malý dvor a jeden bič, jedny budovali a druhí sa prizerali a priživovali, aspoň tak píšeš. A teraz to je iné ? Áno je iné, jedny makajú a druhí sa prizerajú a užívajú si. Kto ? Poslanci, politici a všetci zamestnanci štátnej správy. Od poslednej dediny až po vládu. Oni a ich kamaráti sa priživujú a biedny drú a samozrejme sa nič nebuduje. To je to iné? To si taký hrdý na túto demokraciu že konečne môžu ísť ľudia von ? Veď aj utekajú pred týmto zriadením, utekajú si zarobiť inde, lebo tu je koryto iba pre niekoho .
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 16:51 ||
+5-0

pipos ... ako mi vadí rozkrádanie v súčastnosti hajzlami ako Mečiar či Fico, tak mi rovnako vadí obhajovanie socializmu štýlom, že súdruhovia síce kradli, ale aspoň niečo postavili. Ale zamysli sa za akú cenu? Ľuďom pokradli majetky, polia, obchody, celé fabriky. To sa to potom súdruhom z nakradnutého veselo budoval ten socialistický raj na Zemi obohnaný ostnatým drôtom.
Martin45
Martin45
17.11.2024 17:38 ||
+5-0
pipos nazyvat to co sa teraz dostalo k moci politici je hodne pritiahnute za vlasy. Krajinu ovladli trestne stihani zlodeji a vrahovia na uteku pred basou. Oni neriadia stat, oni organizuju svoju vlastnu zachranu. Jeden podpredseda parlamentu pomahal vrahom s pripravou vrazdy novinara, druhy podpredseda cez karuselove obchody rozkradal DPHcku v milionoch eur, v prezidentskom palaci sedi clovek, ktory za stotisice do vrecka odsuhlasil rozkradanie milionov na iT projektoch atd. atd. atd. A hlavou tejto mafie je nomenklaturny kader KOMUNISTOV, ktory nam to tu podla teba vybudovali.
MilosD
MilosD
17.11.2024 21:48 ||
+2-0
@pipos / Mne to pripadá, ako by si za čias komunistov nežil a písal všetko len z počutia nejakého bývalého komunistu. Tvoj problém je v tom, že všetky tie nešváry, ktoré teraz "zrazu" vidíš boli aj predtým, a mnohé v ďaleko väčšej miere, len sa o nich nehovorilo, lebo sa nemohlo, resp. sa o mnohých z nich nevedelo, lebo sa zaobalili do všelijakých fráz, ktorým nikto nerozumel. O mnohom hovorí ekonomický rozmach západných štátov, v ktorých nás predbehli o celé desaťročia.
Cit.: "Koľko sa rozkradlo vtedy a koľko sa rozkráda teraz..." O tom vie každý, kto žil v socializme svoje. Veď si spomeňme na známu vetu: "Kto nekradne, okráda svoju rodinu." A takto to tu naozaj vtedy fungovalo. Alebo máme takú krátku pamäť?
Cyrus
Cyrus
17.11.2024 11:52 ||
+4-12
Milujem tieto Bardyho alibisticke otázky.... ako by sa po 30tich rokoch zobudil... Ibaže on sa nezobudil. Pocas poslednej vlády Matovica, nebol den, aby si na jeho účet neulavil... dokonca o nom aj knihu napísal. Výsledok? Mame tu opäť vládu Smeru. Ďakujeme pán Bardy. Aj moje deti vam ďakujú....
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 15:01 ||
+1-3
Cyrus ... Matovič si tú kritiku oprávnené zaslúžil. Áno jemu môžeme pre jeho neschopnosť ďakovať, že pomohol Ficovi k opätovnému návratu. Lenže to si ľudia ako ty nie sú ochotní pripustiť. Radšej budú po vzore Matoviča viniť všetkých naokolo.
Karol96
Karol96
17.11.2024 15:30 ||
+1-5
mily ronald.m
ty vinis po vzore vsetkych naokolo z predcasneho padu vlady Matovica, len aby si chranil svojho Sulika, ku ktoremu sa uz tradicne nehlasis, lebo mas kriticke myslenie a politik ti ma sluzit a on nie je tvoja modla. Mas to napisane uz dopredu, alebo budes opät "tvorit"?
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 17:10 ||
+2-0
Karol96 ... ja ti zvysoka prdím na Sulíka, obaja s Matovičom sú egomaniaci. Len rozdiel medzi nimi je ten, že Sulík je pragmatik s excelovým videním sveta, zatiaľ čo Matovič je haštrivý a pomstichtivý voči každému, kto mu oponuje. Nedokáže si pripustiť omyl. Nikdy nič nedotiahol do konca, je síce pekné poukazovať na rozkrádanie Ficom a spol. Ale to nestačí na porazenie mafie. Svojou vlastnou hlúposťou položil vládu. Pozícia parlamentného krikľuňa je jeho politický vrchol, naviac bohužiaľ nemá.
Karol96
Karol96
18.11.2024 06:57 ||
+0-3
ronald.m
pomaly prichadza svetielko na konci tunela a pises, ze Sulik s Matovicom su obaja rovnaki egomaniaci. Dobre rano!
Ten rozdiel medzi nimi je v tom, ze jeden toho Fica vo volbach porazil a druhy sa do! vlady preplazil a potom ju torpedoval, az znicil. Aj preto, lebo ste vsetci uverili v krajsie zajtrajsky s Pelegrinim. Takze cyrus pise pravdu
ronald.m
ronald.m
18.11.2024 07:38 ||
+1-0

Karol96 ... asi ti uniklo, že opakovane som sa v diskusiách vyjadril, že žiadneho politika nepovažuje za ideál. No ak by som si mal vybrať medzi týmito dvomi, tak Sulíka považujem za prijateľnejšieho. Matovič je čistá neriadená strela, ktorý najskôr koná a potom rozmýšľa. Nestačí vyhrať voľby, treba vedieť vládnuť. A v tom je Matovič totálny amatér. Namiesto spolupráce s koaličnými partnermi vyvolával neustále konflikty so Sulíkom a ministrami za SAS. Naopak sa zaliečal mafiánovi Kollárovi, ktorého považoval za najlepšieho koaličného partnera. Takže v konečnom dôsledku si za pád vlastnej vlády môže sám. Chápem, že sa ti tento fakt ťažko prijíma, ale možno raz pochopíš, kto vládu skutočne povalil.
31654
31654
17.11.2024 11:22 ||
+10-2
Ficom velebene 2-e generácie komunistov žili v r. 1948-1989 z podstaty (z toho čo vyprodukovali naši /pra/dedovia v medzivojnovom tak úspešnom obdobi )

aby potom v r. 1989 už NEbolo z čoho !

Preto sa muselo v roku 1990 prešaltovat na model trhového mechanizmu !

Preto nám musel pomáhať Západ (tak ako predtým v rokoch 1941/2 skapíňajucej Červenej armáde ) !

A preto nám dnes opäť musí pomôcť Západ
ODSTAVIŤ tých polobosevikov zvolených hlupákmi zo SmeroHlasu !!

VYZÝVAM na casovoNEobmedzeny MAJDAN na nám.SNP v BA !

Vyzývam Mikloša s Hegerom (ma ešte čerstvý kontakt na Ursulu) okamžite vycestujte do Bruselu so žiadosťou o pomoc
s debolševizaciou krajiny podľa vzoru tak úspešnej povojnovej nemeckej denacifikacie s pomocou USA !!

INÉ RIEŠENIE NEPOZNÁM !!

zal
zal
17.11.2024 11:52 ||
+7-0
Riadne voľby a v nich porážka fica. A na to musíš presvedčiť ficovoličov.
31654
31654
17.11.2024 12:04 ||
+3-1
Mame nárok na použitie/aplikáciu revolučných metód v rámci debolsevizacie (nad rámec Ustavy a voleb.výsledkov) tak ako mali nárok na denacifikaciu povojnovi Nemci ! A dnes vďaka nej sú dnes lokomotívou EU !
31654
31654
17.11.2024 12:19 ||
+2-1
Uvedomte si že doteraz ŽIADNE voľby NEboli fairové :

ako chcete seba porovnávať napr. s Babisom/Širokým ktorí
UŽ pred Novébrom 89 v Mníchove/W.D.C. obchodoval v tričku PZO s čsl. .emigrantmi a kumulovali kapital na zakladanie politic.strán karpatského typu

..seba ktorého držali ak Babisovi/Širokého StBaci za zadratovanymi plotmi a ešte po ňom tam strieľali a ani v CS nedovolili podnikať ..
untaxable
untaxable
17.11.2024 11:06 ||
+9-0

Príživníkom moci

Sedemnásty November
Nepovedal kradni, rabuj, ber
Mamon je krehká sloboda
Fašisti nakoniec aj teba podoja
ridenn99
ridenn99
17.11.2024 10:26 ||
+16-0
Mam 57 rokov a tak si dobre pamatam November 89…a pamatam si aj to, ze revoluciu zacali studenti, herci, hlavne ti divadelni a vacsina kulturnej obce. Tito ludia doslova riskovali , ze skoncia vo vazeni za svoj nazor, ze cela ich rodina ponesie nasledky. Ale sli do strajku a roztocili koleso revolucie. Co robia dnes herci, spevaci a ostatne “celebrity” a “ influenceri” ? Maju plne usta reci ako im vadi Fico a jeho bolsevicka banda, ale aby vstupili do strajku, do REALNEHO, OSTREHO strajku, aby odstavili divadla, kina , statnu televiziu, rozhlas…aby sa Putinovi uzitocni idioti naozaj zlakli, tak to nie, to neurobia. Lebo biznis. Statusy na facebooku nestacia, vazeni…
Marian326
Marian326
17.11.2024 10:51 ||
+7-3
Máte pravdu, dnes herci ako Kňažko nie sú, pretože berú veľké honoráre tak nepôjdu proti sebe. A študenti, ktorí by to mohli začať už dávno zo Slovenska odišli študovať do zahraničia, takže kto by vstúpil do reálneho štrajku?
31654
31654
17.11.2024 11:27 ||
+0-8
NIČ NERISKOVALI !!!!!!!!!!!!!!!

LEBO o všetkom sa už predtým rozhodlo v Moskve !!!

Riskoval som možno ja keď ma Lorencovi StBaci “hrdinským” hmatom ZO ZADU v marci 1988 počas Sviečkovej demonštrácie vsotili do VB Zigulika aby som si obratom otvoril dvere a utekal od autá Smerom ku Carltonu keď ma skopli ako Ronalda v malom vápne a natlačili do Antona odvezú ma k 2-om Levom na vysluch..
..už o pár mesiacov som poho slobodne cestoval po D/F/ESP/P/MOROCCO !!
mustt
mustt
17.11.2024 13:06 ||
+5-0
Prestaňte vyzývať iných, ale začnite v svojom okolí presviedčať ľudí, aby vo voľbách dali svoj hlas stranám, ktoré presadzujú demokratické hodnoty, slušnosť a spravodlivosť.
31654
31654
17.11.2024 10:17 ||
+11-1
!! Dajme MOC Hamranovcom,Lipsicovcom,Čurillovcom nech StB pohrobkov
usvedčia,obvinia,obzalujů za nedávne zločiny a postavia pred SK obdobu tzv.Norimb.Tribunálu !!

KONAJME !!

HNEĎ DNES NA NÁM.SNP sa môžeme/MUSÍME skoordinovať a ZAČAŤ !!!

Stačí keď to zoberú do rúk Hamran,Lipšicovci,Miklošovci slovom
MAME MORÁLNE PRÁVO UPLATNIT REVOLUČNE METODY
(nad rámec Ústavy a výsledkov volieb)
s podporou Bruselu tak ako povojnovi Nemci v rámci tak úspešnej denacifikacie s podporou USA vďaka čomu sa stali lokomotívou celeho EU !
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 10:10 ||
+10-1
Komunisti nám vládli štyridsať rokov, dnes je tridsaťpäť rokov od pádu komunizmu a my sme sa bohužiaľ nikam nepohli. Veľmi smutné konštatovanie, koľko rokov ešte musí ubehnúť, aby tento národ zmúdrel?
zal
zal
17.11.2024 10:16 ||
+7-0
Pohli. Nieje to čo sme presne chceli a preto netreba poľavovať...
ivanrocher11
ivanrocher11
17.11.2024 10:40 ||
+8-0
Ťažká odpoveď na túto otázku . Keď človek prečíta Demokratov Janka Jesenského tak zistí , že rovnakých postavičiek ako v románe je na Slovensku aj po 90-tich rokoch neúrekom , akurát že za ten čas ešte viacej "zhrubli". Tí najschopnejší sa do politiky (teda správy vecí verejných) veľmi nehrnú . Odchádzajú študovať a pracovať do zahraničia a veľa ich tam aj ostane žiť , lebo nevidia perspektívu v tomto marazme.
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 11:37 ||
+7-0
zal ... v myslení sme sa veru príliš nepohli, mnohí stále žijú zo spmienkového optimizmu. Stale tvrdím, že socializmus bol pre neschopných, ktorí potrebujú, aby za nich rozhodovali iní. V kapitalizme sa musí o seba postarať každý sám. No a kto je šikovný, tomu sa darí.
zal
zal
17.11.2024 11:58 ||
+5-0
Mne sa darí, takže ďakujem za lichôtku. Bohužiaľ musí sa vymeniť celá generácia aj dve tri. Komunisti nechali hlboké brázdy v myslení , v hospodárstve.
Musia sa pominúť moji rodičia aby sa myslenie zmenilo, možno aj moja generácia.
Ale ak tak som optimista. Fico nás iba zdržal ale nezadržal . A uvidíte aj v Maďarsku. Tú politickú ruvačku, keď sa poberie ta Viktor Orbán. Aj tam sa to veľmi rýchlo zvrtne...
jana1
jana1
17.11.2024 12:46 ||
+3-0
roland.m. Komunisti nám vládli štyridsať rokov, dnes je tridsaťpäť rokov od pádu komunizmu a komunisti nám vládnu stále.
Stranu KSS začali jej členovia iniciatívne premenovávať až nakoniec sa z KSS tal Smer, lebo vyššie postavení funkcionári nechceli byť odstavení od riadenia štátu. Viď nomenklatúrny káder ÚV KSS s. Róbert Fico.
ronald.m
ronald.m
17.11.2024 17:22 ||
+2-0
zal ... ani ja sa nesťažujem a som rád, že slobodne môžem robiť to čo chcem a žiadny súdruh mi nič neprikazuje. V mojom komentári sa len zamýšľam koľko času ešte potrebujeme, aby sa spoločnosť konečne zbavila tej komunistickej pliagy čo nám tu súdruhovia zanechali. Je naozaj smutné, že od revolúcie ubehlo takmer rovnako dlhé obdobie, aké nám vládli komunisti, no myslenie ľudí sa veľmi nezmenilo.
Z41011
Z41011
17.11.2024 09:54 ||
+7-0
Koli takemuto Slovensku nie, treba to dnes na SNP prestrngat nanovo, ak sa to neda na 100 tisic tak to bude slaby boj, je iba jeden pokus……
ridenn99
ridenn99
17.11.2024 10:16 ||
+5-0
aspon 200 tisic nas musi byt, inak sa Putinovi uzitocni idioti nezlaknu a nic sa tu nezmeni
Brauch_keine_Frau_nur_Vaselin
Brauch_keine_Frau_nur_Vaselin
17.11.2024 09:34
Príspevky používatela boli zablokované z dôvodu porušenia pravidiel diskusie.
untaxable
untaxable
17.11.2024 10:44 ||
+8-0
Choď do databázy Aktuality.sk a vráť sa o týždeň alebo o mesiac, keď ju prečítaš. Rozporov tam máš neúrekom.
Brauch_keine_Frau_nur_Vaselin
Brauch_keine_Frau_nur_Vaselin
17.11.2024 11:48
Príspevky používatela boli zablokované z dôvodu porušenia pravidiel diskusie.
OSZAR »