29.4.2025 09:25 Krimi

Diskusia: Nikdy nepustiť Mikuláša Černáka na slobodu? Daniel Lipšic hovorí, že treba mať úctu k obetiam

Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
11 príspevkov
ander_noid
ander_noid
29.4.2025 16:22 ||
+6-0
Pri takýchto prípadoch si vždy spomeniem na vynikajúci článok J.X.Doležala z českého Reflexu, ktorý sa niekedy cca 1993 objavil v Playboyi./Nesmejte sa, boli tam vynikajúce články a aj poviedky/.Týkal sa toho, ako je západná spoločnosť ZDEGENEROVANÁ, pokiaľ ide o zločin a TREST./Trest absolútne smiešny za to, čo zločinec urobil../
Takže: JA SOM ZA, ABY HO PUSTILI, ale za dvoch podmienok:
- OŽIJÚ VŠETCI ktorých zabil, alebo dal zabiť
PLUS
- Každému, koho ekonomicky priviedol do problémov, krachu, proste mu zničil život, či s pištoľou pri hlave, alebo LEN slovnými vyhrážkami s hrubokrkými po boku, VRÁTIL DVOJNÁSOBOK TOHO, o čo ich pripravil.Tým, čo už nežijú, tak dedičom.
Na záver ÚŽASNÁ scéna s nádherného western seriálu 1883..Divoký Západ, zlodej v krčme uikradne peňaženku, obeť ho pristihne a s krikom "zlodej!" vybehne za ním.Vonku sa na zlodeja vrhnú ľudia, skopú ho, sbijú do krvi a zakrvaveného zavesia na najbližší strom.Cca 2 minúty od krádeže je vec vybavená.
ŽE DRSNÉ?´Jednoznačne, ale z môjho pohľadu vždy ZDRAVŠIE pre spoločnosť, ako napr. dnes do tuším 700!!!Euro "priestupok?".
Úplne na záver: To, že v ô b e c existuje diskuzia, či majú pustiť z basy mnohonásobného vraha, u mňa len svedčí o ZDEGENEROVANEJ západnej spoločnosti.
Predsa ešte:
"Ak zabiješ človeka, VEZMEŠ MU VŠETKO ČO MÁ". Clint Eastwood v 4 oscarovom westrne Nezmieriteľní-Unforgiven.
EricCartman
EricCartman
29.4.2025 17:46 ||
+5-0
Pozor, zapadna EU spolocnost. EU presadzuje traonu humanizaciu vaznov, kde vazni maju vacsie prava, ako ich obete. Obete su mrtve, tak co tam po nich? Hlavne ze sa Fritzl mohol vyhrievat v pohodlnej cele, a jeho dcera bola 27 rokov v studenej plesnivej pivnici. Hlavne ze Breivik sa ma lepsie ako polovica Europy, co tam po tych 87ich detoch, ktore zavrazdil. EU je uplne mimo, co sa tohto tyka, nam tu treba nutne trest smrti, a nie robit z vrahov a nasilnikov chudatka, ktori maju prava. H.ovno maju a nie prava. V Amerike tie najhorsie prasce zabiju, a my si ich tu hyckame.
aad
aad
29.4.2025 20:25 ||
+4-0
suhlasim, ale pri treste smrti musi byt vina 1000% dokazana alebo musi byt pristihnuty pri cine. Lebo zivot mozno zobrat len raz a justicne omyly sa stavaju...
tatiana7-a575a
tatiana7-a575a
29.4.2025 23:38 ||
+2-0
Keď je doživotie tak nech je to doźivotie a nič inè.Ak je to iné tak to uź nie je spravodlivosť a keď to už nie je spravodlivosť tak potom o čo tu ide?!
orchidea
orchidea
29.4.2025 14:25 ||
+9-0
Ja si myslím, ak normálny človek vraždí len tak, musí počítať, že raz sa tým zavrie do väzenia, možno na doživotie a bude jednoducho pykať za svoje činy.
Aký je rozdiel medzi vrahom bez nejakej psychiatrickej choroby a vrahom s psychiatrickou chorobou?
Obaja sú chladnokrvní vrahovia. Najmä, ak majú za sebou nespočetné množstvo vrážd.
Že sa môže vrah vo väzení polepšiť? Tam sa môže naučiť hrať, že sa polepšil. Veď kto by chcel trčať vo väzení do konca svojho života?
Haades
Haades
29.4.2025 13:51 ||
+0-12
Ja si, naopak od Lipšica, myslím, že Černák už spoločnosti splatil. Môžeme argumentovať rôzne, že to bolo veľa, že to je neospravedlniteľné. Na druhej strane, väčšina z nich boli mafiáni, ktorí sami vraždili. Neargumentujem ničím z tohoto.
27 rokov je veľa. Ak má spoločnosť mať nejaký úžitok z Černákovho života, nie je to vo väzení. Nech ide von a platí dane, nech ukáže, že sa napravil. Aj tak dostane dlhoročnú podmienku - čiže ak by zabil znova, ide do konca. A to asi nechce. Viď prípad Kajinek, kde boli argumenty pre a proti veľmi podobné.
Matione
Matione
29.4.2025 14:24 ||
+5-0
píšeš ako keby pre neho bola nejaka podmienka dostatocny bič... v priemere si tak odsedi za kazdu (dokazanu) vrazdu cca rok a pol... keby bol za tie vrazdy odsudeny za kazdy pripad zvlast tak by sa mu to nascitalo na kludne cez 200rokov len za tie vrazdy... a to nehovorime o vsetkych vydieraniach, kradezach, podvodoch atd.
viem ze nie sme v USA a tresty sa nesčítavajú ale ked niekto kto spravi jednu brutalnu vrazdu ide na 10-20rokov tak clovek ktory ich spachal desiatky + vsetko ostatneby to nemal mat "len" 2-3krát ťažšie...
dodoron
dodoron
29.4.2025 14:52 ||
+5-0
Takže... spoločnosť by mala prepustiť zlodeja, mafiána, daňového podvodníka a nájomného vraha, ktorý chladnokrvne zavraždil minimálne 30 (TRIDSAŤ!) ľudí, lebo... možno bude na slobode platiť dane?
O niektorých ľuďoch sa hovorí, že ich po narodení doktor omylom pustil na zem, ale po prečítaní takejto neskutočnej sprostosti mám dojem, že teba doktor oplieskal o všetky steny v nemocnici. 27 rokov v chládku pri takomto psychopatovi je nič a nie že splatený dlh spoločnosti.
Mates22
Mates22
30.4.2025 10:56 ||
+2-0
"čiže ak by zabil znova" ...a ten mŕtvy akože to je len číslo? Neviem čo toto tu vypisuješ. Má sedieť dokonca života. On si má užívať na slobode, peňazí má dosť a pozostalí obetí sa majú zase vrátiť k starej traume tohto vraha?
Gordon1
Gordon1
29.4.2025 12:16 ||
+7-0
Aj toto pripustenie len úvahy o prepustení je podľa mňa politická hra o voličov dnešnej koalície, ktorí to majú v hlavách tak pomiešané, že ich pozitívne oslovuje aj prepustenie masového vraha. Ak by náhodou uspel, narcisovia na čele so šúpajom ofinošom, by sa predvádzali vo falošnej svatožiary ešte falošnejšej milosrdnosti.
aad
aad
29.4.2025 09:46 ||
+21-0
Ma absolutnu pravdu. Neda sa odcinit uz spachany zlocin, ale je ine, ak niekto vrazdi v amoku (muz pride necakane domov, najde zenu v posteli s inym, vezme prve co mu pride pod ruku tresne oboch po hlave a az potom zisti, ze to bola basebalova palka) a ine, ked sa na cin systematicky pripravuje a nejako "sebazabezpecujuc" kona aj po nom. A preto s p. Lipsicom absolutne suhlasim (aj ked nemam pravne vzdelanie a moj hlas absolutne nezavazi)
OSZAR »